Een telefooncentrale is onmisbaar voor een bedrijf. Zonder telefoon wordt een bedrijf namelijk immens belemmerd in het zaken doen. Een nadeel is echter dat juist voor de bedrijven waar een telefooncentrale onmisbaar is de kosten hiervoor enorm hoog zijn. Dit zijn niet alleen de kosten om de centrale aan te schaffen, maar ook de maandelijkse kosten voor het telefoonabonnement. Natuurlijk kies jij voor de beste deal die beschikbaar is, maar hiervoor moet je wel even wat onderzoek doen.

telefoon in een bedrijf

Vooral deze laatste maandelijkse onkosten lopen na verloop van tijd op tot een gigantisch bedrag. Gelukkig zijn er tegenwoordig manieren om de hoge kosten van een telefoonabonnement te vermijden. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om met een VOIP telefooncentrale kosten te besparen. Met een dergelijk systeem wordt er namelijk gebeld via het internet en niet meer via het telefoonnetwerk van bedrijven zoals KPN.

Wat is VOIP?

VOIP staat voor Voice Over IP. Dit klinkt als een onbegrijpelijke techniek, maar betekent niets meer dan je stem over internet transporteren. De telefooncentrale is dus aangesloten op het internet en via deze verbinding kan er gebeld worden. Een misverstand dat bij veel mensen bestaat is dat je met een dergelijke centrale enkel naar mensen kan bellen die ook op het internet aangesloten zijn. Dit is echter niet waar.

Via een VOIP telefoon kan gewoon naar alle telefoonnummers wereldwijd worden gebeld. Het maakt hierbij niet uit of het vaste of mobiele telefoonnummers zijn. Ook veel alarmsystemen of camerabewaking is aangesloten op het internet. Bovendien zijn de kosten per minuut voor alle nummers een stuk lager dan wanneer de telefooncentrale op het normale telefoonnetwerk aangesloten is. Bedrijven die kosten willen besparen doen er daarom goed aan om eens nader te kijken naar de optie voor een VOIP telefooncentrale.

Comments are closed.